Heb je een vraag over de bezorging van je bestelling? Ontdek hier alles over de bezorgmogelijkheden van Plein.nl
Sommige bestellingen worden vanuit twee verschillende magazijnen verzonden.
Om zo netjes mogelijk met onze producten en jouw bestelling om te gaan slaan we een deel van onze producten, waaronder huisdierproducten, zoveel mogelijk op in een apart magazijn. Dit doen we om geur- en smaakoverdracht te voorkomen.
We doen ons uiterste best om deze bestelling in één PostNL levering op dezelfde datum bij je aan te bieden. In 99% van alle leveringen gaat dit goed.
Je ontvangt voor beide pakketten een eigen verzendbevestiging met factuur en Track & Trace code. Met deze code kun je elk pakket volgen.
Helaas kunnen wij zodra een pakket naar een locatie wordt gebracht, dit niet meer aanpassen bij PostNL. Je kan het pakket na levering bij de locatie binnen 7 dagen afhalen, anders zal deze aan ons geretourneerd worden.
Ja dit kan zeker. Bij het invoeren van je adresgegevens kan je er voor kiezen of je je bestelling op het ingevoerde adres wenst te ontvangen, of dat dit op een ander adres geleverd moet worden. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om je pakket te laten afleveren bij een Pak je Gemak locatie van PostNL. Op basis van jouw ingevoerde postcode, zullen de meest dichtstbijzijnde locaties hiervan geselecteerd worden waar je een keuze uit kan maken.
Let op dat je het pakket wel binnen 7 dagen na levering op de Pak je Gemak locatie ophaalt.
We hanteren een minimaal bestelbedrag van 15 euro (exclusief de verzendkosten) op de website. Dit betekent dat je enkel winkelmandjes gevuld vanaf 15 euro aan producten af kunt rekenen.
Waarom doet Plein dit?
Door de stijgende verzend en logistieke kosten zijn we genoodzaakt hier een verandering in door te voeren. Om boven de 35 euro gratis te kunnen blijven verzenden hebben we de keuze gemaakt geen lage waarde bestellingen meer te verzenden. Daarnaast gebruiken we voor kleine pakketjes naar verhouding veel karton en gelijke vervoerskosten als voor iets grotere bestellingen. Dit heeft een grote impact op de duurzaamheid van ons verzendproces en past niet bij onze visie om zo duurzaam mogelijk te verzenden.
Afhankelijk van de grootte en de waarde van jouw bestelling wordt er een keuze gemaakt om de zending te doen in een pakket of met brievenbuspost, beide altijd met PostNL.
Wanneer je bestelling wordt verzonden ontvang je hier een mail met verzendbevestiging van. Wanneer wij de bestelling in een pakket met PostNL versturen ontvang je in deze e-mail een Track & Trace code waarmee je het pakket volgen.
Helaas is dit niet mogelijk. Wij zijn een webshop en hebben geen fysieke winkel. Je kunt eventueel kiezen om het pakket op te halen bij een PostNL punt.
Nederland: PostNL biedt het pakket 1 keer aan op het door jou aangegeven adres. Ben je niet thuis? Dan laat PostNL een kaartje met een QR-code achter of verstuurt het een e-mail met daarop de informatie over het pakket. Op het kaartje wat de bezorger achter laat of de Digitale Kennisgeving staat het adres waar je het pakket kunt ophalen. Je hebt 7 dagen de tijd om jouw pakket op te halen bij het PostNL afhaalpunt. Na deze 7 dagen wordt het pakket teruggestuurd naar Plein.
Buitenland: PostNL biedt het pakket 1 keer aan op het door jou aangegeven adres. Ben je niet thuis? Dan wordt je pakket naar een PostNL afhaalpunt gebracht. Op het briefje wat de bezorger achter laat staat het adres waar je het pakket kunt ophalen. Je hebt 7 dagen de tijd om jouw pakket op te halen bij het PostNL afhaalpunt. Na deze 7 dagen wordt het pakket teruggestuurd naar Plein.
Je kunt bij het afronden van je bestelling kiezen voor een bezorgdatum en een tijdvak. Deze tijden worden doorgegeven door PostNL, en zij bezorgen 99% van de pakketten binnen het aangegeven tijdsblok. Daarnaast kun je bij leveringen op maandag tot en met vrijdag kiezen voor avondbezorging. Je ontvangt je bestelling tussen 18:00 en 22:00 voor een meerprijs van 1,95. Deze service kunnen we enkel nog aanbieden in Nederland. Dit kan je selecteren bij het kiezen van je bezorgmoment.