Bezorging

We bezorgen je pakket met de vervoerders PostNL en Trunkrs.

Met uitzondering van de huisdierproducten en het assortiment wat we niet op voorraad hebben liggen kun je op werkdagen en zondagen voor 23.59 (in België tot 22.59) bestellen en dan heb je je pakketje de volgende dag al in huis. 

Bij drukte kan het voorkomen dat we de levertijd met een dag verlengen, dit communiceren we dan ook op de website.

Duurzamere bezorging

Jouw bestelling wordt bezorgd in het door jou gekozen tijdvak. Wanneer je toch niet thuis bent op het moment dat de bezorger bij je aan de deur staat, ontvang je hier een melding van. 

De bezorgdienst zal je laten weten waar je bestelling is en zal hierbij kiezen uit een van de onderstaande mogelijkheden: 

  • Het pakket is bij de buren afgeleverd
  • Het pakket wordt naar een PostNL punt gebracht

Daarnaast is het in veel gevallen mogelijk om zelf een andere bezorgoptie te kiezen wanneer het bezorgmoment jou niet uitkomt. Of laat je pakket direct naar een PostNL punt brengen en zorg daarmee dat je pakket gemiddeld 10% minder CO2-uitstoot heeft in laatste kilometers van je bezorging als je je pakket met de fiets of lopend ophaalt. 

Rijd je zelf geen extra kilometers met de auto om het pakket op te halen? Dan zorg je voor gemiddeld 10% minder CO2-uitstoot in de last mile-bezorging. - Kom je de bestelling lopend of met de fiets ophalen? Dan zorg je voor gemiddeld 10% minder CO2-uitstoot in de last mile-bezorging. 

Heb je een vraag over de bezorging van je bestelling? Ontdek hier alles over de bezorgmogelijkheden van Plein.nl

Bezorging in twee pakketten

Sommige bestellingen worden vanuit twee verschillende magazijnen verzonden.

Om zo netjes mogelijk met onze producten en jouw bestelling om te gaan slaan we een deel van onze producten, waaronder huisdierproducten, zoveel mogelijk op in een apart magazijn. Dit doen we om geur- en smaakoverdracht te voorkomen.

We doen ons uiterste best om deze bestelling in één levering op dezelfde datum bij je aan te bieden. In 99% van alle leveringen gaat dit goed.

Je ontvangt voor beide pakketten een eigen verzendbevestiging met factuur en Track & Trace code. Met deze code kun je elk pakket volgen.

 

Mijn pakket ligt op een afhaal locatie, kunnen jullie deze opnieuw bij mij bezorgen?

Helaas kunnen wij zodra een pakket naar een locatie wordt gebracht, dit niet meer aanpassen bij PostNL of DHL. Je kan het pakket na levering bij de locatie binnen 7 dagen afhalen, anders zal deze aan ons geretourneerd worden. 

Kan ik mijn pakket ook ergens anders laten afleveren?

Ja dit kan zeker. Bij het invoeren van je adresgegevens kan je er voor kiezen of je je bestelling op het ingevoerde adres wenst te ontvangen, of dat dit op een ander adres geleverd moet worden. Daarnaast kan je er ook voor kiezen om je pakket te laten afleveren bij een Pak je Gemak locatie van PostNL. Op basis van jouw ingevoerde postcode, zullen de meest dichtstbijzijnde locaties hiervan geselecteerd worden waar je een keuze uit kan maken. 

Let op dat je het pakket wel binnen 7 dagen na levering op de Pak je Gemak locatie ophaalt.

Duurzame bezorging

Je hebt net jouw dagelijkse verzorgingsproducten of  andere items besteld en je hoopt dat het zo snel mogelijk bij je thuis wordt bezorgd. Hoe komt jouw pakketje eigenlijk bij jou thuis? Dat gaat op verschillende manieren. Bij Plein.nl zijn we ons bewust van de impact die wij maken op mensen maar ook op de wereld. Daarom kiezen wij onze partners met zorg uit en weten wij zeker dat zij deze missie ook met ons delen. Jouw pakketje wordt dan ook zo groen en bewust mogelijk naar jou thuis gebracht. 

PostNL
We werken met Post NL als vervoerder. Ook zij helpen ons om de wereld een stukje beter te maken. Post NL heeft sinds 1 januari 2022 de standaard norm om pakketjes en post op een duurzame manier te bezorgen, zonder dat er extra voor betaald moet worden. 
 
Wat houd deze duurzame manier dan in? Dat zullen wij even aan je uitleggen. De voertuigen die Post NL gebruikt zijn fietsen, elektrische auto’s, bussen op groene brandstoffen en natuurlijk de benenwagen. Zij zorgen dus voor minimale uitstoot. Post NL heeft als doel om vanaf 2030 helemaal geen CO2 uit te stoten. 

Trunkrs

De andere vervoerder waarmee we samenwerken is Trunkrs. Zij hebben een technologieplatform speciaal gebouwd om de beschikbaarheid van de bestaande middelen naadloos aan te sluiten op de benodigde capaciteit voor snelle en betrouwbare bezorging. En kijken daarbij steeds naar hoe wij zo min mogelijk kilometers kunnen rijden en daarmee een grotere drop-dichtheid kunnen creëren.

Het doel van Trunkrs is om al hun pakketten 100% elektrisch te bezorgen. 

Bezorging vanaf 15 euro

We hanteren een minimaal bestelbedrag van 15 euro (exclusief de verzendkosten) op de website. Dit betekent dat je enkel winkelmandjes gevuld vanaf 15 euro aan producten af kunt rekenen.

Waarom doet Plein dit?

Door de stijgende verzend en logistieke kosten zijn we genoodzaakt hier een verandering in door te voeren. Om boven de 35 euro gratis te kunnen blijven verzenden hebben we de keuze gemaakt geen lage waarde bestellingen meer te verzenden. Daarnaast gebruiken we voor kleine pakketjes naar verhouding veel karton en gelijke vervoerskosten als voor iets grotere bestellingen. Dit heeft een grote impact op de duurzaamheid van ons verzendproces en past niet bij onze visie om zo duurzaam mogelijk te verzenden.

Hoe wordt mijn pakket bezorgd?

Afhankelijk van de grootte en de waarde van jouw bestelling wordt er een keuze gemaakt om te verzenden in een pakket of met brievenbuspost. Op basis van deze keuze wordt je bestelling afgeleverd door PostNL, DHL of Trunkrs.  

Wanneer je bestelling wordt verzonden ontvang je hiervan een e-mail met de verzendbevestiging.  Hierin staat ook altijd een Track & Trace code waarmee je het pakket kunt volgen.

Kan ik het pakket ook ophalen in een fysieke winkel van jullie?

Helaas is dit niet mogelijk. Wij zijn een webshop en hebben geen fysieke winkel. Je kunt eventueel kiezen om het pakket op te halen bij een PostNL of DHL punt.

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Nederland: De bezorger van PostNL, DHL of Trunkrs biedt het pakket 1 keer aan op het door jou aangegeven adres. Ben je niet thuis? Dan laat de bezorger een kaartje met een QR-code achter of verstuurt het een e-mail met daarop de informatie over het pakket. Op het kaartje wat de bezorger achter laat of de e-mail staat het adres waar je het pakket kunt ophalen. Je hebt 7 dagen de tijd om jouw pakket op te halen bij het aangegeven afhaalpunt. Na deze 7 dagen wordt het pakket teruggestuurd naar Plein.

Buitenland: De bezorger van PostNL of DHL biedt het pakket 1 keer aan op het door jou aangegeven adres. Ben je niet thuis? Dan wordt je pakket naar een afhaalpunt gebracht. Op het briefje wat de bezorger achter laat staat het adres waar je het pakket kunt ophalen. Je hebt 7 dagen de tijd om jouw pakket op te halen bij het aangegeven afhaalpunt. Na deze 7 dagen wordt het pakket teruggestuurd naar Plein.

Kan ik zelf een tijd kiezen voor bezorging?

Je kunt bij het afronden van je bestelling kiezen voor een bezorgdatum en een tijdvak. Deze tijden worden doorgegeven aan PostNL, DHL en Trunkrs (alleen in Nederland). Onze bezorgpartners bezorgen 99% van de pakketten binnen het aangegeven tijdsblok. Daarnaast kun je bij leveringen op maandag tot en met vrijdag kiezen voor avondbezorging. Je ontvangt je bestelling tussen 18:00 en 23:00 voor een meerprijs van 1,95. Deze optie is alleen beschikbaar in Nederland en kan je selecteren bij het kiezen van je bezorgmoment.

Wanneer je pakket met Trunkrs bezorgd wordt staat dit erbij vermeld. Zij leveren je pakket standaard tussen 17:00 en 23:00 aan huis. Dit geldt alleen voor leveringen binnen Nederland.

Vragen of opmerkingen

Wij zitten elke werkdag van 08:00 tot 17:00 voor jou klaar.

Telefonisch contact

Nederland: 088-8000-200 België: 03-8080-294

Stel je vraag

WhatsApp: 088-8000-200 Stel je vraag via Messenger

Stuur een e-mail

[email protected]
* Alle aanbiedingen zijn op basis van de adviesprijs