Retourneren & Ruilen

Niet helemaal tevreden over je bestelling? Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen de tijd om je producten gratis te retourneren. Dit is de zogeheten afkoelingsperiode.

Hoe werkt gratis retourneren?

Retourneren is altijd gratis. Volg hiervoor onderstaande stappen:

  1. Controleer of het product compleet, ongebruikt en onbeschadigd is.
  2. Neem contact op met onze klantadviseurs op het gratis telefoonnummer 088 – 8000 200 of stuur een mailtje met je ordernummer en de producten die je wilt terugsturen naar klantenservice@plein.nl. Via onze klantadviseurs ontvang je het adres van ons antwoordnummer waarmee je de producten gratis kunt terugsturen. 
  3. Stuur de producten onder vermelding van het factuurnummer en het retourformulier naar ons terug. Het retourformulier vind je op de achterkant van de factuur of download hier het retourformulier. Geen printer? Je kunt het retourformulier ook digitaal naar klantenservice@plein.nl e-mailen. Let op: zorg ervoor dat je binnen 30 dagen na het versturen van het formulier ook de producten naar ons opstuurt.
  4. Zodra we je retourzending hebben verwerkt, storten wij zo snel mogelijk het bedrag terug op je rekening. Heb je gekozen voor achteraf betalen? Dan brengen wij het bedrag in mindering op het factuurbedrag.

Artikel ruilen?

Het verkeerde artikel besteld? Ruilen is altijd mogelijk. Volg hiervoor onderstaande stappen:

  1. Controleer of het product dat je wilt ruilen compleet, ongebruikt en onbeschadigd is.
  2. Neem contact op met onze klantadviseurs op het gratis telefoonnummer 088 – 8000 200 of stuur een mailtje met je ordernummer, het product dat je wilt ruilen en welk product je er graag voor terug wilt ontvangen naar klantenservice@plein.nl. Via onze klantadviseurs ontvang je het adres van ons antwoordnummer waarmee je het artikel gratis kunt terugsturen.
  3. Na het ontvangst van je retourzending sturen wij het nieuwe product naar je op.
  4. Is het product dat je terug stuurt duurder dan het product dat je ervoor terug ontvangt? Dan krijg je het verschil in prijs teruggestort op je rekening.

Retourvoorwaarden

Je kunt het artikel alleen terugsturen als het artikel compleet is en het in de (voor zover mogelijk) originele staat is en in de fabrieksverpakking zit. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Producten die om hygiënische redenen niet retour kunnen, zoals bijvoorbeeld:
    • Tandenborstels
    • Scheermesjes
    • Ragers
    • Speentjes
    • Cosmetica
    • Oordopjes
    • Gebruikte huisdierartikelen
    • Etc.
  • Indien de verzegeling is verbroken.
  • Voor het beoordelen van verbruiksartikelen, zoals schoonmaakmiddelen, etenswaren en vloeistoffen, is het niet nodig om ze uit te pakken en gebruiken. Als je dit toch doet zijn deze producten niet meer verkoopbaar, en is de waardevermindering 100%.